lørdag den 18. juni 2011

Utålmodighed kan...

... noglegange betale sig! Specielt når man hiver sit udplantede hvidløg op, ca, 5 mdr for tidligt og finder ud af, at man har skabt de fineste etfeds hvidløg - uvurderligt!



OG så har jeg lavet rabarberkompot af naboens rabarbere, hun var så venlig at overbringe. Det smager skønt og er så nemt så nemt! Jeg bruger ikke calcium, som man vel egentlig burde, hvis man skal neutralisere syren. Camilla Plum er enig med mig, så med hende som verificeringsgrundlag, kommer her den nemme opskrift:

500 gr rabarbere snittet, som ønskes og blandes med ca. 250 gr sukker (igen alt efter ønsket syrlighed - min er ret sur - på den gode måde!). Dette kommes i ildfast fad og bages ved 200 grader i ca. 20 minutter eller indtil rabarberne er møre. Kom på glas mens kompotten er varm, så koger den videre i glasset. Uhmmmm smager dejligt med min hjemmelavede mascarpone og lidt vanillesukker drysset henover. Man kan også bruge kompotten som tilbehør til steg,     


Så vil jeg da lige her på falderebet nævne, at jeg bestod min eksamen med en herligt 2-cifret karakter af slagsen. Sådan noget må man gerne blære sig med, synes jeg... 

Husk nu, vi trækker lod om en buffet for 10 i morgen kl. ca. 15.00. Skynd dig at deltage her 

1 kommentar:

TestMedTestPå sagde ...

Tillykke med eksamen!

Sjovt med hvidløgene! Jeg hev også mine op af jorden for et par dage siden selvom jeg også godt var klar over at det var aaalt for tidligt, men jeg har da også fået nogle fine etfeds ligesom dig :-)