søndag den 6. maj 2012

Volver..


.. er spansk og betyder ”at vende tilbage”. For tiden gør jeg mig mange tanker om dette at vende tilbage til noget. Er det overhovedet muligt? Kan man springe det mellemliggende over og lade som ingenting? Eller skal man se alle sine fiaskoer i øjenene først? Min kloge mand siger, at man aldrig kan gå i den samme flod to gange, for den vil altid være forandret. Uanset hvad, kan jeg mærke, at jeg gerne vil gøre forsøget.

Jeg mødtes for nyligt med en god gammel veninde, jeg ikke har talt med i næsten 1½ år pga. en dum kontrovers. Det var så underligt, som tiden havde gjort os begge ældre, men snakken og den intuitive forståelse af hinanden var helt intakt. Floden havde formet og forandret os, men alligevel var det en velkendt strøm, der førte os sammen igen.

Jeg har på det seneste koncentreret mig mest om min lille familie og mit studie, og madlavning og firma har stået helt på standby. Nu kan jeg mærke, jeg er klar til at starte forfra fra et nyt sted, fra der hvor det føles rigtigt. Så hvis I derude kan holde til at få endnu et par hjemmestrikkede opskrifter og lidt lommefilosofi af den værste slags, så hold øje med jeres bloglister.
Ya estoy de vuelta para hacer más mermelada!


2 kommentarer:

Anne sagde ...

Ja, jeg har savnet din blog Christina!! Og håber forresten at der til sommer kan blive tid til endnu et gensyn :)

KH

Christina sagde ...

Det kunne være smukt.. Vi fik vist aldrig mødt hinanden sidste år? Nu hvor vi er flyttet til byen, burde vi i hvert fald med største lethed kunne arrangere noget :-)