lørdag den 19. januar 2013

Er der andre end mig, der har læst denne artikel?

Hm. Faldt over denne artikel i politiken og har ikke rigtigt kunne slippe den siden. Vi jagter sundheden i dag som en anden religion, som om den i sig selv sætter os fri og giver os evigheden i bytte for lange ulidelige løbeture og faste fra fedt og kulhydrater. Jeg er ikke kostekspert, men jeg ved een ting: Sukker og fedt smager fantastisk! Og hvis ikke jeg må bruge riiiigeligt med smør for at kunne være en del af den nye sundhedsfascisme i dette land, så melder jeg mig ud (ikke af Danmark - bare den der helseklub).

Og så husk lige, at vi faktisk skal have energi fordelt på:

Kulhydrat = 50-60% 
Fedt = 20-30% 
Protein = 15-20%
(taget fra sundhedsguiden.dk)

I øvrigt så har størstedelen af danskerne sandsynligvis slet ikke råd til at lave den gourmetmad, brdr. Price laver - i hvert fald ikke til daglig, så mon ikke det går. Lad os dog fejre den gode smag og variationen i stedet for al den mængdepedanteri!

Vi fejrer, at det er lørdag i dag med denne dejlige marengskage med flødeskum, mango og ananas:


Ingen kommentarer: